viernes, 20 de diciembre de 2013

Novetats sobre Packaging

El nou packaging de Puma per a les seves sabatilles

Puma ha creat un nou model de packaging per a les seves sabatilles, la "clever little bag. És alhora capsa i bossa per poguer transportar l'article sense la necessitat de bosses adicionals.

D'aquesta manera redueixen el consum de paper en un 65% i eliminen totalment el plàstic, aconseguint un disseny molt més ecològic i també estètic que posiciona a Puma com una marca preocupada per polítiques mediambientals. Afirmen també que en la producció d'un any d'aquesta bossa inteligent (així l'anomenen ells), es reduirà el consum d'aigua i d'energia en nivell de fabricació en un 60%.




La idea va sorgir després de molts mesos d'evaluació en el que volien aconseguir un disseny més sostenible i pràctic del que van concloure que s'havien d'eliminar les capses de sabates. 

Finalment va quedar que seria una planxa de cartró, amb els talls i forats necessaris per a poguer transformar-la en una estructura resistent molt semblant a les capses de tota la vida però sense tapa, i una bossa de tela, que faria de tapa de l'estructura abans mencionada, amb una nansa per a suprimir l'ús d'una bossa extra de plàstic.




El procés de creació de la bossa va quedar finalment de la següent manera:




"Aquesta bossa tan petita pot generar un impacte tan gran... Pots veure perquè l'anomenem intel·ligent", assegura Puma. Molts mesos de temps invertits que han valgut la pena per a que l'empresa arrivi a una sol·lució més sostenible, un clar exemple que volguer és poder. Perquè en les petites decisions estan els grans canvis.

Considero que és un disseny molt innovador que trenca amb les tradicionals capses de sabatilles de la millor manera possible, ja que, és molt més sostenible, estètic i se li pot donar molts més usos. És una llàstima que les grans marques que són les que realment poden fer aquests canvis, només ho facin per temes de publicitat i per aconseguir diferenciar-se de la gran competència que existeix entre elles. 
Tots sabem que lo que ha fet Puma, ho podrien fer totes les demés empreses i d'aquesta manera aconseguir un planeta molt més sostenible de cara al futur. S'agraeix però, que alguna faci l'intent de reduir el consum en la fabricació dels seus productes i el consum de matèries primes fent-los recicables, ja que, de mica en mica s'omple la pica.

Vull concluir l'entrada esmentant el gran error que ha comés Puma, i es que a la web oficial, l'apartat de la Clever little bag està de vacances, i crec que, amb el rebombori que ha creat el nou Packaging de la marca del puma, és una error enorme que qui vulgui saber-ne més sobre el tema no hi tingui accés i hagi de buscar en altres webs. 

Aquí l'enllaç: Clever little bag a dia 12 de Decembre de 2013, fico la data, ja que, diuen que la tornaran a obrir properament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario