El procés de disseny de Mercedes-Benz
El treball d'un dissenyador exigeix capacitat d'innovació, esperit aventurer i cura en tots els detalls. A Mercedes, a més de tot això se li afegeix un factor molt important: el temps, i es que, des del primer esbosç fins a l'autorització final del model passen uns 3 anys. Durant aquest temps l'equip genera diverses propostes per a escollir finalment la pròxima generació d'un Mercedes-Benz.
El disseny és un treball en equip, col·laboren els dissenyadors amb els companys de desenvolupament i producció per planificar els procediments necessaris. Un nou cotxe neix en deu etapes i el procés es divideix en dos fases:
- Fase emocional: dibuix a mà o a ordinador de l'esbosç.
- Fase "Digital Package": imatge virtual del nou cotxe.
En aquestes dos fases, s'evaluen el potencial estètic del nou projecte, es fan visibles idees que fins el moment no hi eren presents i es poden simular proporcions, dimensions i línies per verificar la seva coherència i armonía.
Per a l'armonització dels criteris técnics i estètics, els especialistes fan servir l'anomenada Powerwall. Es tracta d'una pantalla enorme amb ordinadors d'alt rendiment que reprodueixen els esboçossos per a poguer observar-los i analitzar-los. No obstant, encara es fan models de fang a escala 1:4 de totes les versions del cotxe per a poguer apreciar si també s'aconseguiex l'efecte desitjat en tres dimensions.
Amb les mesures i proporcions finals de la forma definitiva del nou cotxe es fa un model fresat a escala natural i d'aquesta manera es com neix el primer prototip.
Els detalls del prototip 1:1 s'acaven a mà per poguer apreciar de la manera més correcta els distintius del futur vehicle. També es fan els esboçossos de l'interior paral·lelament.
Més tard, s'ecullen els materials i colors per a l'habitacle. S'assigna un codi per a cada material i per a cada color per a especificar-lo. La etapa final del procés de disseny és l'autorització del model per part de la junta directiva, i un cop s'aproba, es pot començar a produir el nou model de Mercedes-Benz.
Cal comentar que és un procés de disseny molt meticulós, ja que, es tracta d'una marca que exigeix una qualitat en el seus productes de cara a la venda d'aquests. Pertany a un sector de luxe i, és per aquest motiu que el disseny d'un dels seus models passa per totes aquestes etapes tant estrictes. El seu procés de disseny fa molt bona referència a la imatge de marca que volen donar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario